środa, 19 czerwca 2013

Franczyza ogranicza -prawda czy fałsz?


                W połowie sierpnia rozpoczyna się nowy sezon w branży odzieżowej.
Jeśli myślisz o otwarciu sklepu odzieżowego, to początek sezonu jest idealny momentem.

                              Jeśli zastanawiasz się czy działać samodzielnie, 
                           czy wejść we  współpracę na zasadzie franczyzy,
                                           to ten post jest dla Ciebie

Portal frachising.pl opublikował artykuł "WADY FRANCZYZY DLA FRANCZYZOBIORCÓW". 
Przeanalizowałam wymienione wady, konfrontując je z ofertą franczyzową marki blue shadow,
zapraszam do zapoznania się z wioskami.

  Pierwsza wada ,którą podaje franchising.pl:

"Niektórzy uważają, że przystępując do sieci franczyzowej otrzymają gotowy przepis na łatwe i zyskowne prowadzenie biznesu. Tymczasem, wszystkie przedsięwzięcia gospodarcze wiążą się z ryzykiem, a franczyza nie jest tu wyjątkiem.
Przed podjęciem decyzji o przystąpieniu do upatrzonej sieci, warto przeanalizować wszystkie uciążliwe strony franczyzy.
Kontrola ze strony franczyzodawcy
Z samej definicji franczyzy wynika, że związek pomiędzy franczyzodawcą a franczyzobiorcą musi opierać się na kontroli. Franczyzobiorca jest właścicielem własnej firmy, ale przyznana licencja zobowiązuje go do kierowania firmą zgodnie z warunkami określonymi w umowie. Musi zrozumieć, że w zamian za plusy płynące ze związania się z franczyzodawcą, musi zaakceptować kontrolę jakości i standardów. Każdy zły franczyzobiorca ma niekorzystny wpływ nie tylko na własną firmę, ale pośrednio na całą sieć franczyzową, a przez to na innych franczyzobiorców. Dlatego też dawca będzie narzucał standardy i wymagał, aby były one utrzymywane." 


 W systemie współpracy partnerskiej, oferowanym przez  markę blue shadow wizyta przedstawiciela  firmy  w sklepie ( managera sprzedaży lub visual merchandisera) jest wsparciem w prowadzeniu biznesu i ma na celu indywidualną analizę funkcjonowania sklepu oraz podjęcie działań sprzyjających rozwojowi punktu sprzedaży ( szkolenia, zmianę aranżacji sklepu, gospodarowanie towarem, promocję sklepu itp.).
blue shadow nie narzuca Partnerom  sposobu działania, ale uświadamia, uczy i odkrywa potencjał.
Współpracując z nami możesz liczyć na:

Zatowarowanie- Ty wybierasz formę zamawiania kolekcji.
   -możesz sam wybierać kolekcję ,które chcesz sprzedawać
   -możesz  skonsultować się z opiekunem sklepu
   -możesz zdać się na nas i otrzymywać kolekcję z przydziału jak salony firmowe naszej marki

Promocje: przed wprowadzeniem akcji promocyjnej  prezentujemy założenia i cele danej oferty
 i zachęcamy do udziału,ale decyzja należy do Partnera.


Wystój i aranżacja  sklepu: nie narzucamy określonego wystroju sklepu, dajemy dużą dowolność w tej kwestii.Specjaliści blue shadow stawiają minimalne wymagania wizerunkowe w celu stworzenia jak najlepszych warunków do prowadzenia biznesu odzieżowego, są to:
-uniwersalny/  mobilny system do ekspozycji odzieży z elementami do aranżacji dowolnie wybranej przez Klienta firmy
-manekiny postaciowe do aranżacji witryny
-jeden rodzaj wieszaków do ekspozycji
-lokal powinien posiadać witrynę
 Podczas pierwszej wizyty w lokalu przedstawimy Ci propozycję zagospodarowania przestrzeni, 
wraz z potrzebnymi elementami. Otrzymasz kontakty do producentów mebli i akcesoriów.
W aranżacji sklepu  pomagać Ci będzie specjalista od visual merchandisingu, który przeprowadzi cykl szkoleń i będzie regularnie odwiedzał Twój w sklepu w celu utrzymania wrażenia nowości w sklepie i jak najlepszego wyeksponowania towaru. 
Visual merchandising to drugi po obsłudze narzędzie sprzedażowe- warto to wykorzystać.

 Ujednolicony wizerunek sieci:
Wizerunkiem sieci blue shadow jest:
- wyjątkowa aranżacja towaru
-ciągłe wrażenie nowości
-obsługa Klienta poparta wiedzą o produkcie i zasadach stylizacji

Wszystkie te aspekty mają bezpośredni wpływ na sprzedaż i postrzegania marki przez Klienta,
u nas nie ma nieuzasadnionych wymagań.
Dlatego nie traktuję tego jako narzucanie standardu franczyzodawcy, ponieważ uważam że,
brak zaangażowania właściciela sklepu w powyższe tematy, jest działaniem na własną niekorzyść 
i nie sprzyja rozwojowi, a wręcz przeciwnie ciągnie w dół.

Jesteśmy zespołem i mamy wspólny cel : ZROBIĆ DOBRY BIZNES!!!

Druga wymieniona przez franschising wada to:
"Opłaty, opłaty
Niestety nie ma nic za darmo. Za możliwość korzystania z know-how franczyzodawcy, mniejsze ryzyko niepowodzenia oraz wsparcie będzie trzeba zapłacić. Franczyzobiorca płaci franczyzodawcy wstępną opłatę franczyzową, a następnie uiszcza bieżące opłaty oraz dokonuje wpłat na fundusz marketingowy. I nawet w przypadku, kiedy umowa franczyzowa nie przewiduje żadnych opłat, franczyzobiorca będzie zobowiązany do zakupu towarów za pośrednictwem franczyzodawcy. Ogólnie, im bardziej zyskowny jest system i im większą pewność powodzenia kupuje franczyzobiorca, z tym większą opłatą musi się liczyć."


Tu sprawa jest bardzo prosta - system partnerski blue shadow nie zakłada żadnych opłat!!!

Ty kupujesz produkty naszej marki ,a my pomagamy Ci je sprzedać- to cała filozofia .

Trzecia wada  to:

"Trudne rozstanie
Umowa franczyzy będzie zawierać pewne ograniczenia w zakresie sprzedaży czy przeniesienia praw do firmy. Jest to oczywiste ograniczenie wolności gospodarczej franczyzobiorcy dotyczące jego własnego biznesu, ale ma ono swoje uzasadnienie. Skoro franczyzodawca jest skrupulatny w wyborze pierwszego franczyzobiorcy na daną lokalizację, to dlaczego miałby być mniej staranny w wyborze jego zastępcy?"


 Umowa o współpracy blue shadow jest na czas nieokreślony, z możliwością wypowiedzenia każdej ze stron bez podawania przyczyny,z trzymiesięcznym z okresem wypowiedzenia.

I ostatnia wada wymieniona przez Franchising to :
"Pomyłki franczyzodawcy
Franczyzodawca może czasem popełniać błędy w zarządzaniu siecią. Np. wymyślone przez niego innowacje w systemie, wdrożone już w trakcie trwania umowy, mogą okazać się nieudane i szkodliwe dla franczyzobiorców. Dobre imię systemu franczyzowego i wizerunek marki mogą więc stać się mniej szanowane z przyczyn niezależnych od franczyzobiorcy."


W tej kwestii chciałaby się powiedzieć ,że " Nie popełnia błędów ten, co nic nie robi..." :)

ale w kwestii merytorycznej: 
Oferta współpracy blue shadow jest stosunkowo nowa na rynku.
Od początku roku otworzyliśmy 7  sklepów partnerskich pod szyldem blue shadow, które kwalifikujemy jako firmowe, 2 sklepy partnerskie pod własnym szyldem gdzie kolekcje blue shadow stanowią część oferty, oraz 10 sklepów współpracujących w których dostępne są produkty z kolekcji blue shadow. 
Aktualna lista sklepów http://blueshadow.pl/sklepy/
Mamy duże doświadczenie w prowadzeniu sprzedaży detalicznej, w tym roku obchodzimy jubileusz 
10- lecia obecności na rynku. I tą wiedzą pragniemy się z Wami dzielić.
Współpraca partnerska jest dla nas  nowy wyzwaniem i z każdą kolejną rozmową , otwarciem uczymy się coraz więcej. Jesteśmy otwarci na uwagi i sugestie, liczymy się ze zdaniem osób, z którymi współpracujemy. Jako nasz Partner na pewno będziesz  miał wpływ na podjęcie decyzji odnoście strategicznych zmian w funkcjonowaniu firmy lub jak nazwał to franchising "innowacje systemowe".
Branża odzieżowa tak jak żadna inna ulega zmianą, podąża za potrzebami Klienta.
Dlatego każda nastawiona rozwojowa firma obserwuje  tendencje w modzie i na rynku,
analizuje  je i wdraża do swojej strategii wizerunkowej.
Natomiast pewne podstawy marki(w języku marketingowców historia marki ) pozostaje, może jedynie ewoluować- by nie zatracić tożsamości, dzięki której konsumenci ją wybrali spośród konkurencji.


Podsumowując temat, nie można wrzucić wszystkich franczyzodawców do jednego worka..

Do Ciebie należy decyzja!

 Czy podpiszesz licencję z marką 

 Czy umowę partnerską z otwartą na budowanie wspólnego biznesu firmą .

 

Chcesz dowiedzieć się więcej o możliwościach współpracy 

z marką blue shadow  

http://franchising.pl/system-partnerski/1243/blue-shadow/

 http://bshurt.pl/wspolpraca/

 Joanna Wilk, Specjalista ds Wizerunku i marketingu blue shadow 



 Źródło: http://franchising.pl/abc-franczyzy/269/wady-franczyzy-dla-franczyzobiorcy/




















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz