poniedziałek, 8 października 2012

Visual merchandising sposób na zwiększenie sprzedaży.


67% DECYZJI ZAKUPOWYCH  JEST PODEJMOWANYCH W PUNKCIE SPRZEDAŻY 
wykorzystaj ten fakt i zadbaj o prezentacje oferty swojego sklepu  
witryna blue shadow Jesień 2011kolekcja soft office

 Visual Merchandising jest sposobem, pomysłem na prezentację produktu w miejscu jego sprzedaży. Sposób prezentacji w tym przypadku oznacza wszystko to, co sprawia, że produkt staje się   -zauważony
- dostrzeżony
- odkryty
 w konsekwencji pożądany przez klienta. 
Jest przemyślany i oparty na konkretnej wiedzy, która obejmuje takie obszary jak wystawiennictwo, podstawy marketingu, psychologia sprzedaży i zachowań konsumenta, teoria i oddziaływanie barw. 

Nadrzędne zadanie jakie współczesny rynek stawia przed VM to znaczny wzrost sprzedaży.
 Cel ten osiąga się poprzez realizację zadań podrzędnych:

-zainteresowanie klienta aktualną ofertą firmy
- zwrócenie uwagi na produkt
-jego wartość, atrakcyjność i konkurencyjność.

 Odbywa się to za pomocą spektakularnych, niemal teatralnych aranżacji witryn sklepowych, gdzie produkt obsadzany jest w roli głównego bohatera. VM odwołuje się do emocji adresata poprzez kontrastowe połączenia barw, atrakcyjne zestawienia stylizacyjne, zastosowanie manekinów postaciowych do złudzenia przypominających nas samych.


Witryna Świąteczna, zima 2011
witryna wiosenna 2011


Równie ważnym zadaniem jest czytelna, jasna komunikacja pomiędzy firmą, a klientem. VM w sposób jak najbardziej klarowny powinien przekazać przejrzystą informację o całej ofercie firmy z podziałem na style, podstawowe linie, fasony, kolorystykę, promocje. 


 Znana jest strategia upychania rzeczy - „pull in”, której filozofia brzmi: im więcej wyeksponujesz, tym więcej sprzedasz. W konsekwencji wieszaki i stoły uginają się pod ogromem ubrań, które wyglądają nieatrakcyjnie i nie zachęcają do zakupu. Obecnie liczy się ekspozycja bardziej ekskluzywna, minimalistyczna, nastawiona na ciekawą, maksymalną prezentację produktu.


przykład  aranżacji wnętrza salonu
Przykład aranżacji stołu ekspozycyjnego

Istotną rolę w tym przypadku odgrywa edukacja klienta w zakresie tego, co aktualnie jest modne. Odpowiednie zagospodarowanie witryn i szaf stanowi podpowiedź jakie zestawienia kolorów, wzorów i form są ważne w danym sezonie, jakie fasony są najbardziej aktualne. W ten sposób nawet osoby nie mające zmysłu świetnego stylisty będą umiały ubrać się modnie i stylowo.
 Ponadto bardzo często dobra komunikacja pozwala zaoszczędzić czas na podejmowanie decyzji, co w dzisiejszych czasach jest bardzo ważne. Wolimy bezpieczne, gotowe zestawy stylizacyjne, które będą mile widziane w naszym otoczeniu. Fakt, że nie musimy się długo zastanawiać czy założyć zieloną koszulę do szarego garnituru czy może różową, jest dla nas niewątpliwą zaletą i wygodą. 

 Na wizerunek sklepu ogromny wpływ ma również atmosfera miejsca sprzedaży. Oczywiste jest, że klienci chętniej wrócą do sklepu, w którym czuli się dobrze, przyjemnie, wręcz bezpiecznie. Liczy się wiele czynników – miłe wnętrze, kolorystyka, przyjemna muzyka, odpowiednie oświetlenie, wspaniale przygotowana obsługa sklepu itp

 Ogromną rolę w pozyskiwaniu klienta, zwracaniu jego uwagi oraz komunikowaniu o tym co stanowi aktualną propozycję firmy odgrywa witryna.Często zdarza się, że witryna jest postrzegana jako miejsce racjonalnej ekspozycji produktu, tzn. takiej, która maksymalnie wykorzystuje przestrzeń wystawową. Brak decyzji o tym, co chcemy pokazać, a w konsekwencji próba pokazania wszystkiego w tym samym czasie, powodują, że witryna staje się nieatrakcyjna, nieczytelna, wręcz odpychająca.


 Visual Merchandising jest bardzo skutecznym narzędziem „pozytywnej” manipulacji klienta. Jego rola sprowadza się do pokazywania, informowania, edukowania, komunikowania, wzbogacania, zachęcania czy kuszenia. Jest procesem złożonym i błędem jest sprowadzanie jego roli do prostej czynności ułożenia towaru w sklepie. Rozumiejąc istotę Visual Merchandisingu, znając podstawowe zasady i reguły jesteśmy w stanie w znaczny sposób ułatwić „spotkanie” klienta z produktem, co praktycznie przekłada się na wzrost sprzedaży.

Jeśli potrzebujesz pomocy w aranżacji sklepu zgłoś się do sklepowych rewolucji blue shadow
sukces@blueshadow.pl











www.bshurt.pl



Joanna Wilk, Specjalista ds Wizerunku i Marketingu blue shadow

źródło:
zdjęcia z salonów firmowych blue shadow 
podręcznik vm blue shadow
Monika Harłacz "Spectrum"





 

12 komentarzy:

  1. O efektywnych metodach sprzedażowych zwłaszcza dotyczących handlu w sieci, sporo dowiedziałam się ze strony: Fox Wrocław Każde, nawet najmniejsze działanie może być istotne, o ile okaże się skuteczne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Popieram poprzedniczkę. Efektywne metody sprzedażowe to tak naprawdę droga do sukcesu. Koleżanka poleciła mi Strategiczni.pl, gdy otwierałam swoją firmę. Dzięki nim dowiedziałam się wszystkiego, co potrzebowałam. Zaowocowało to zyskami.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiem dlaczego niektóre firmy w ogóle nie zastanawiają się nad tym jak można zwiększyć sprzedaż. Przecież jest tak wiele różnych rozwiązań jak https://craftware.pl/zwieksz-sprzedaz-dzieki-sales-cloud dzięki którym możemy coś zmienić w naszym przedsiębiorstwie. W końcu przyszłość firmy zależy przecież od sprzedaży.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak najbardziej sprzedaż jest bardzo ważna, gdyż to właśnie dzięki niej potrafimy się utrzymać. Jak dla mnie kosztorysowanie jest również bardzo istotne. Dlatego używam programu do kosztorysowania https://www.connecto.pl/program-do-kosztorysowania/ który pozwala mi obliczyć wszelkie koszty do poniesienia.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeśli chodzi o zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym, to od siebie moge polecić zapoznanie się z opisanymi tutaj https://push-ad.com/pl/notyfikacje-push-jak-dzialaja/ notyfikacjami push. Podobno mają one duży wpyw na konwersję sprzedaży i warto je wdrożyć do swojego sklepu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aby zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym na pewno warto jest regularnie podejmować odpowiednie działania pozycjonerskie. Przed pozycjonowaniem dobrym posunięciem jest też wykonanie dokładnego audytu strony pod kątem SEO https://dolp.pl/audyt-stron/. Audyt pozwoli nanieść odpowiednie korekty, dzięki czemu strona będzie zajmować co raz wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

      Usuń
  7. Oczywiście zwiększenie sprzedaży jest bardzo istotną kwestią, jeśli chodzi o osiągnięcie zadowalającego zysku, ale należy spojrzeć kompleksowo i przeanalizować również wydatki firmy. Polecam ciekawy artykuł Ready_™ Nowoczesne metody zarządzania wydatkami firmowymi

    OdpowiedzUsuń
  8. Z pewnością takie działania mogą wpłynąć na zwiększoną sprzedaż w naszym sklepie. Sam również zauważyłem takie działania w internecie. Teraz także czytałem fajny wpis https://kaizen.info.pl/aktualnosci/aktualnosci-z-rynku/271-3-formy-skutecznej-promocji-w-social-mediach i jestem zdania, że w sumie reklama w social mediach jest bardzo dobra.

    OdpowiedzUsuń
  9. Na pewno w kwestii zwiększenia sprzedaży pomocne będą odpowiednie i unikalne oferty tworzone z pomocą powiadomień push. Jeśli chcielibyście dowiedzieć się czegoś więcej na ten temat, polecam wam zajrzeć na tę stronę https://push-ad.com/blog/jak-zaprezentowac-unikalne-cechy-oferty-usp-za-pomoca-powiadomien-push/ . Znajdziecie tu na prawdę sporo wartych uwagi informacji na ten temat

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj, no to jest mocno problematyczne, bo przecież jeden ruch może sprawić, że nas nie będzie w biznesie, ale mamy do tego doskonale przygotowanych pomocników. Sprzedaż na przykład zwiększy nam Sellizer https://www.sellizer.pl/ . Właśnie po to został stworzony i świetnie się w tym sprawdza.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawie to zostało opisane.

    OdpowiedzUsuń